IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Vlinderblend

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 198
Punten : 308
Reputatie : 2
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: E / Vlinderblend   vr jun 03, 2016 2:21 pm

Hey allemaal,

Vandaag heb ik PFS X weer eens opgestart en een blend (+ tutorial) gemaakt.Ik zou zeggen doe mee als je zin hebt en anders niet tsja. Het is niet heel moeilijk, dus ook voor beginners zal het te doen zijn. Er staat alleen niet een hele lange uitleg bij, maar als je iets niet snapt kun je het altijd vragen!

Wat we gaan maken:

Stap 1| Je opent een nieuw document van 682 x eigen lengte. In dit geval heb ik 682 x 350

Stap 2| Je selecteert in het rechter menu de kleur grijs en plakt vervolgens je achtergrond(en) in je bestand via Edit > Paste Special > Mask. Zo krijg je een grijze achtergrond. Paste Special is niet beter om mee te plakken, ik vind het in dit geval grappig, als je normale plaatjes wilt kun je beter normaal plakken met CTRL + V.

Stap 3| Zoek 3 plaatjes uit en selecteer een vierkantje van 180 x 180.Onderin PFS X kun je zien hoe groot je geselecteerde deel is.

Stap 4| Plak de plaatjes in een rechte lijn naast elkaar

Stap 5| Nu ga je een ‘frame’ om je vierkantjes heen zetten via Filter > Frame > Simple Frame. Je kunt zelf bepalen welke kleur en hoe breed je de lijn wilt hebben.

(bij het laatste plaatje moet nog een frame)

Stap 6| Nu ga je textures zoeken en die plak je in je bestand.Vervolgens verander je via dit knopje () de Blend Mode/Mengmodus. Jekunt eventueel de Opacity/Zichtbaarheid nog veranderen maar vaak is het NIET aan te raden.

Stap 7| Dan is je bestandje nog wat leeg, dan kun je het opvullen met brushes. Selecteer in het rechter menu de witte kleur (of andere lichte kleur) en plak vervolgens via Edit > Special Paste > Mask je brushes plakken.

Stap 8| En dan hoef je alleen nog maar tekst toe te voegen als je dat wilt! Het tekst tekentje () staat bovenaan.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Vlinderblend
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoFiltre Studio X-
Ga naar: