IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Tekstvakken Pt. II

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 198
Punten : 308
Reputatie : 2
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: E / Tekstvakken Pt. II   ma apr 18, 2016 5:27 pm

Hi!
Vandaag een korte tutorial over verschillende vormen van tekstvakken, voor inspiratie c:

---

Als je een simpel vierkant tekstvak over je lay-out zet met HTML dan zijn je mogelijkheden vrij beperkt. Dan wordt je tekstvak in de lay-out bijna automatisch een vierkant. Misschien dat een rondje nog net kan, maar je tekstvak met HTML zal dan vierkant worden en vaak ziet het er dan niet echt heel geweldig uit.

---

Maar overhet algemeen is VP vrijwel HTML loos… dus nu we toch op een andere manier onze tekst erin moeten zeggen kunnen we nadenken over creatievere vormen! Je kunt namelijk zelf bepalen waar je tekst komt te staan, dus je ene regel kan veel gemakkelijker een regel breder worden dan de andere. Daardoor kun je ook heel
prima rondjes, driehoeken en andere rare figuren maken.

Bijvoorbeeld:

> De eerste 3 zijn vrij logisch: vierhoek, rondje en driehoek.
> Het laatste tekstvak is gemaakt door twee vierkanten over elkaar te plaatsen en de lagen samen te voegen. Door vierhoeken, rondjes en driehoeken samen te voegen kun je net zoveel aparte vormen maken als je wilt.

Nog wat random ideeën:

> De eerste paar tekstvakken zijn gewoon met vierkantjes gedaan
> De laatste zijn met behulp van de brush tool | | en wat schaduweffecten gedaan.

---

En dat was het alweer! Natuurlijk kun je nog heel veel meer met tekstvakken doen, maar ik ben er niet om elk mogelijk tekstvak idee dat in mijn hoofd opkomt hier met jullie te bespreken. Je hebt jezelf om op die creatieve ideeën te komen en ze te gebruiken.

Mocht je nou iets heel creatiefs hebben gemaakt met een leuk tekstvak erin, je mag je creaties natuurlijk altijd hieronder droppen c: Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

Liefs,
Evanlynn

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Tekstvakken Pt. II
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoShop-
Ga naar: