IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Tekstvakken Pt. I

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 198
Punten : 308
Reputatie : 2
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: E / Tekstvakken Pt. I   wo apr 06, 2016 5:44 pm

Hey,

Vandaag een korte tutorial over tekstvakken. Gewoon de basis dingen, waar je als gevorderde waarschijnlijk niets aan hebt, maar als beginner misschien wel. Ergens volgende week zal ik nog wel een tutorial plaatsen met creatieve ideeën voor tesktvakken.

En ik wil ook graag zeggen, dit is mijn kijk op tekstvakken, als jij iets anders mooier vindt om te doen, dan moet je dat natuurlijk doen!

---

STAP 1: Plannen, beslis hoeveel tekstvakken je wilt en waar je die wilt
Je hoeft dit slechts te bedenken, je hoeft het niet te tekenen

*Achtergrond maken*

STAP 2: Tekstvak plaatsen
1. Nieuw bestand openen ter grootte van je tekstvak, kopiëren en plakken in je lay-out
2. Nieuwe laag aanmaken in je lay-out,gebied selecteren dat je als tekstvak wilt en dat opvullen

STAP 3: Kleur & Blending options
Zeer belangrijk om je tekst een omlijningen/of ‘outerglow’ te geven.

STAP 4: Opacity
Je tekstvak is niet mooi als het 100%zichtbaar is, dan lijkt het niet alsof je tekstvak erbij hoort. Dus je wilt de zichtbaarheid (opacity) wat minder maken, zodat je tekstvak er wat beter uitziet. Je wilt je tekstvak echter nog wel zien! Ergens tussen de 40-80% zal waarschijnlijk veel beter staan dan 100%.

---

Ik denk dat ik er niet zo heel veel meer over kan zeggen, afgezien van verschillende vormen/ideeën, maar daar snel meer over.

Als je de tekstvakken nou liever heel anders doet, dan moet je dat natuurlijk doen. Je leest dit waarschijnlijk om ideeën en inspiratie op te doen, niet om te horen te krijgen wat je wel en niet moet doen.

Liefs,
Evanlynn

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Tekstvakken Pt. I
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoShop-
Ga naar: