IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

LK / Simpele blend maken

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Lianake

Aantal berichten : 187
Punten : 226
Reputatie : 0
Registratiedatum : 11-09-15
Leeftijd : 15

BerichtOnderwerp: LK / Simpele blend maken   za feb 13, 2016 11:03 am

Wat leuk dat je deze tutorial weer bekijkt. In deze tutorial leg ik jullie uit hoe je een blend maakt voor op je profiel. Dit is zowel voor beginners, als voor gevorderden (zij kunnen er eventueel nog wat meer textures en brushes over gooien).

Dit is het eindresultaat (uiteraard met je eigen naam en eventueel nog wat andere tekst):

Wat je nodig hebt:
- Het programma PFSX
- Een leuk lettertype (in dit voorbeeld: Urban Jungle)
- Afbeeldingen: [1], [2], [3]
- Textures: [1]
- Brushes: [1], [2]
(of afbeeldingen, textures & brushes naar keuze)

De video:
https://youtu.be/jN37sBdvqLc

(De video heb ik opzich redelijk snel gedaan, dus ik raad je aan om het af en toe wel eens op pauze te zetten zodat je het goed kan volgen)

De werkwijze:
Deze werkwijze kan je best aan de hand van de video gebruiken omdat het zo duidelijker wordt wat je exact moet doen.

1. Open een wit blad van 683x300. Dat laatste getal kan je eventueel nog verlagen/verhogen maar ik vind deze grootte voor een blend meestal wel goed.

2. Plak de eerste afbeelding erin en zet deze links in de hoek.

3. Plak ook de tweede afbeelding erin en zet deze rechts in de hoek. Je hoeft hier nog even niet te gommen omdat je andere plaatje erover komt.

4. Neem nu je derde afbeelding en plak deze boven je twee andere afbeeldingen. Nu gom je de randjes eraf zodat je de andere afbeeldingen ook ziet.

5. Neem de texture en plak deze boven al je afbeeldingen zodat deze voor al je afbeeldingen geldt. Speel wat met het dekvermogen & blend mode. Kijk wat het beste is voor je blend en wat jij er het mooist vindt op staan.

6. Neem de brush met de tekst en doe hetzelfde als met de texture door het dekvermogen & blend mode aan te passen.

7. Doe dit zelfde met de bloemen en pas het dekvermogen aan.

Zo, dat was het.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://lianasdesigns.tumblr.com/

LK / Simpele blend maken
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoFiltre Studio X-
Ga naar: