IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

LK / Profiel met filmframe

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Lianake

Aantal berichten : 188
Punten : 226
Reputatie : 0
Registratiedatum : 11-09-15
Leeftijd : 15

BerichtOnderwerp: LK / Profiel met filmframe   wo dec 09, 2015 12:16 pm

Welkom bij een nieuwe tutorial die deze keer - in verband met de decemberactie - in het teken staat van Sinterklaas.

In deze tutorial leg ik jullie alles uit over filmframes. Dit doe ik aan de hand van een zelf gemaakte video met uiteraard het thema Sinterklaas. (Uiteraard kan jij ook een ander thema nemen)

Klik hier om de video te bekijken.

WAT ZIJN FILMFRAMES?

Graag wil ik voor dat ik jullie uitleg hoe je ze kan gebruiken, uitleggen wat het nu juist is en wat het nut er feitelijk van is. Laten we beginnen met die eerste vraag.

> Filmframes worden ook wel eens 'filmbanden' genoemd en volgens wikipedia wilt dat dit zeggen:
"Een filmframe of alleen frame is een van de vele enkelvoudige fotografische afbeeldingen in een film.De individuele frames worden gescheiden door een framelijn. Er zijn minimaal 24 frames per seconde nodig voor het menselijk brein om dit als een vloeiende beweging te ervaren. Bij gewone filmopnamen worden de frames automatisch belicht, de een na de ander, in een filmcamera. In special effects of animatie worden de frames vaak één voor één opgenomen."

Omdat die uitleg - zo goed als - nergens op slaat, laat ik jullie het zien ahv enkele voorbeelden die je dus ook kan gebruiken in je profielen. Het is handig als je deze even opslaat op je computer zodat je ze altijd kan terugvinden als je ze nodig hebt. (Tip: als je dit zoekt op internet, typ dan altijd filmframes png)
De afbeeldingen zijn verkleind, dus sleep de afbeeldingen naar een ander tabblad om de volledige afbeelding te zien.

Klik hier voor meer voorbeelden.

Benodigheden
Voor deze tutorial heb je nodig:
- Het programma Photofiltre Studio X
- Afbeeldingen van internet / deviantart / ...
- Filmframe(s) (zie http://lianadesigns.deviantart.com/gallery/56709967/Other)
- Gezond verstand
- Tijd
Hoe gebruik je filmframes?
Ik heb voor deze tutorial een filmpje gemaakt - dat ik ook aanraad om te gebruiken -. Om het duidelijker te maken, geef ik hier ook de schriftelijke werkwijze aan de hand van het filmpje mocht er iets niet duidelijk zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=upFrNwuoIBs
(ps: sorry dat de letters slecht te lezen zijn, gebruik dus hiervoor de schriftelijke versie!!)

1) In het begin van het filmpje laat ik de basis zien: een achtergrond, ... Dit hoef je uiteraard niet helemaal over te nemen van de video. Dat kies je gewoon zelf. (Als je deze stap wilt overslaan, ga dan meteen naar de 3de minuut van het filmpje)

2) Nu voegen we de filmframe in. Deze maak je op de maat van je profiel en zet je op de plaats waar je het wilt.

3) Nu op zoek naar de afbeeldingen voor in de filmframe. Kies je eerste afbeelding en kopiër deze naar PFSX. Daar zorg je ervoor dat je plaatje ONDER je filmframe komt zodat je de filmframe er nog kan doorzien.

4) Knip vervolgens de randen weg (of pas de grootte aan met afmetingen laag) die je niet nodig hebt en zorg ervoor dat je je afbeelding passend maakt aan het vakje.

5) Doe dit meermaals en vul hiermee heel je filmframe. (Ookal is het nog maar een heel klein stukje, voeg er toch een afbeelding in, want anders lijkt het leeg!)

6) Voeg al je afbeeldingen in de filmframe + de filmframe zelf, samen en voeg schaduw toe indien je dat nodig vindt. (Dit hoeft niet altijd, maar is in de meeste gevallen wel beter.) Ook kan je het dekvermogen veranderen. Zet dit wel niet té licht.

7) Zorg voor de afwerkingen en voeg vakken, titel, ... toe.

Dat was het. Hopelijk was het duidelijk!

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://lianasdesigns.tumblr.com/

LK / Profiel met filmframe
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoFiltre Studio X-
Ga naar: