IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

LK / Profiel met gom

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Lianake

Aantal berichten : 182
Punten : 223
Reputatie : 0
Registratiedatum : 11-09-15
Leeftijd : 15

BerichtOnderwerp: LK / Profiel met gom   zo nov 22, 2015 12:35 pm

Moeilijkheidsgraad: Beginner/Gevorderden

Hallo daar en welkom bij deze tutorial waarin ik je uitleg hoe je een profiel maakt met de gom met het programma Photofiltre Studio X. (Zie voor de download het download-forum in het platenlabel)

Omdat mijn vorige computer kapot is en ik nog even moet wachten voordat ik weer een filmprogramma download, doe ik dit ahv een oudere video. (ik maakte hem +- een jaar geleden), maar het lijkt alsof hij nieuw is op yt aangezien ik hem nog niet zo lang geleden openbaar heb gemaakt.

DE VIDEO.
https://www.youtube.com/watch?v=hXAJ-FZH_ak
(PS: Let niet op de grootte van het profiel, want dat was nog in de gSm-tijd)

> Als je deze video niet duidelijk vindt, heb ik nog een andere video waar enkel het gommen wordt uitgelegd (en ik was weer zo origineel qua thema): https://www.youtube.com/watch?v=u326DoJ1kXc

BENODIGHEDEN.
Aangezien deze video al wat ouder is heb ik de exacte afbeeldingen niet meer, sorry. Tevens raad ik je ook aan gewoon je eigen afbeeldingen te gebruiken. De textures zul je dan wel wat moeten gaan zoeken. Wat je wel zeker nodig hebt:

- Het programma PFSX
- 2 of 3 afbeeldingen (jpg)
- Textures / brushes
- Geduld Smile

DE TUTORIAL.

1. Open een leeg bestand van 682x... (zelf kiezen, maar iets rond de 600/700 lijkt me het handigste voor deze tutorial).
2. Plak je eerste afbeelding in het blad en verklein het naar een grootte die je zelf bepaald. Waar je deze plaatst maakt niet uit, maar ik begin meestal in de linkerbovenhoek.
3. Neem de tweede foto en plak deze ook op je blad. Verklein deze zodat deze overeenkomt met de vorige afbeelding. Nu overlapt de tweede foto de eerste foto nog en dat mag uiteraard niet, dus neem je gom/gum en zorg ervoor dat je gomt zodat je de eerste afbeelding weer beter ziet. Zorg dat je de scheiding tussen de twee foto's NIET ziet en zorg er ook niet voor dat er wit tussenkomt, want dat betekent dat je teveel weggomt.

> Zo moet het dus NIET!

> Zo moet het wel:

4. Nu kan je eventueel nog een derde foto nemen om toe te voegen (al kan het ook met twee). Doe hiermee het zelfde.
5. Voeg de afbeeldingen samen (door met je rechtermuisknop bij één van de lagen te gaan staan en dan op samenvoegen met vorige laag te klikken)

6. Als je dat gedaan hebt, is het het mooist als je aan het plaatje schaduw aanbrengt. Ga met je rechtermuisknop op de laag staan en klik op 'opties'. Daar kan je schaduw aanzetten en zet X & Y op 0.
7. Ga nu op zoek naar enkele textures en gooi deze over je plaatje heen. Zorg er wel voor dat je je texture enkel over het plaatje doet en niet over de rest van het blad.
8. Opzich kan je deze stap ook eerst doen. Maak een achtergrond (én probeer die aan te passen aan je foto's: zijn je foto's heel druk en hevig, hou je achtergrond dan simpel. Dat geldt ook andersom!)
9. Voeg tekstvakken toe & lettertypes.
10. Nu is je profiel af! Sla hem op en show hem op dit topic.

Zo, ik hoop dat jullie wat aan deze tutorial gehad hebben!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://lianasdesigns.tumblr.com/

LK / Profiel met gom
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoFiltre Studio X-
Ga naar: