IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Y / Avatar

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Juntos

Aantal berichten : 14
Punten : 13
Reputatie : 1
Registratiedatum : 12-09-15
Leeftijd : 13

BerichtOnderwerp: Y / Avatar   za sep 26, 2015 4:21 pm

Heey,

Leuk dat je kijkt naar mijn eerste tutorial. Mijn tutorials maak ik met Photofiltre Studio X, dus als je dit wilt uitvoeren lijkt het me wel het handigste als je het ook hebt. Heb je het nog niet en wil je het downloaden? Ga dan naar dit topic.

Zoals je had kunnen zien in de titel is deze tutorial voor beginners. Als gevorderde zijnde zou je natuurlijk ook deze tutorial kunnen doen.

Dit zal het eindresultaat worden:

Hier zullen de afbeeldingen staan die ik heb gebruikt in de tutorial:
) Afbeelding #1
) Afbeelding #2

Oké, laten we beginnen!
1) Eerst openen we een nieuwe pagina door linksboven op het witte papiertje te klikken (). Vervolgens stel je het formaat goed in dat nu 100 x 100 pixels moet zijn:

Resultaat:

2) Vervolgens plak je Afbeelding #1 door de toetscombinatie Control+V te doen. Als je dit hebt gedaan staat het plaatje nogal scheef, waardoor het katje er niet helemaal goed op staat. Dat kan je verhelpen door de afbeelding te verslepen, wat kan als je in de rechterkolom het "Laag beheer gereedschap" aanklikt ().

Resultaat:

3) Hierna plaats je Afbeelding #2 door ook weer op de toetscombinatie Control+V te klikken. Deze staat dan over het katje heen, waardoor je het katje niet kan zien. Nu moet je weer naar het "Laag beheer gereedschap" gaan, waarna er iets onder het rechterkolom verschijnt. Onder andere staat er "Mengmodus" en nu staat het nog op "Normaal". Vervolgens verander je "Normaal" naar "Bleken":
------>

Resultaat:

4) Nu staat de texture (Afbeelding #2) nog niet goed. Er is nu nog niet zo veel effect, wat komt doordat het op die plek van de texture nogal donker is. Dit kan je verhelpen door het te verslepen met het "Laag beheer gereedschap" ().

Resultaat:

5) Het is nu al klaar, maar je kunt je naam er ook nog toevoegen. Dat kan door in de bovenkolom op het "Tekst"-knopje te klikken ():

Hier kun je allemaal dingen instellen, zoals de kleur, het lettertype, de grootte en dergelijke. Als je alles hebt ingesteld naar keuze, klik je op "Ok" en zet je het goed op je avatar. En tadaaaa je avatar is klaar!

Eindresultaat:

Nou, dat was het dan, haha. Ik ben benieuwd naar jullie werkjes, dus als je het het hebt gemaakt, deel het dan hieronder!

Je kunt trouwens altijd je eigen afbeeldingen gebruiken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot later dan eens.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://virtualpopstar.com/home/profile?user=Juntos

Y / Avatar
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoFiltre Studio X-
Ga naar: