IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

G / Simpel Profiel

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Glowie

Aantal berichten : 26
Punten : 38
Reputatie : 1
Registratiedatum : 18-09-15

BerichtOnderwerp: G / Simpel Profiel   vr sep 25, 2015 4:33 pm

Hallo!

Leuk dat je kijkt Smile vandaag mijn eerste tutorials, ik maak tutorials over het programma GIMP. Heb je dit programma nog niet kun je dat hier downloaden: www.gimp.org/downloads/

// Wat gaan we maken?
vandaag beginnen we met een simpel profiel met een groot tekstvak en we gaan een beetje spelen met de laagdekkingen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden:

// Stap 1
Altijd beginnen we natuurlijk met GIMP opstarten, en vervolgens een nieuwe aanmaken. Deze laag moet een  breedte hebben van 680 en de lengte mag je zelf bepalen, voor deze tutorial gebruik ik 500. Klik daarna op OK.

// Stap 2
Je hebt nu een wit vak, deze gaan we vullen met een achtergrond. Nu kun je natuurlijk een saai kleurtje gebruiken maar we beginnen gelijk met een leuk achtergrond. Ik gebruik een afbeelding en een texture. Deze heb ik gebruikt:
afbeelding  texture

// Stap 3
Daarna ga je de afbeelding en texture plakken, pas de plaatjes aan op de juiste grote, je hoeft natuurlijk niet perse 680x500 maar in ieder geval zo groot of groter. dit doe je door op de verklein/vergoot icoontje te klikken en daarna op het plaatje dat je wilt verkleinen/vergroten.

// Stap 4
Als het goed is heb je nu 3 lagen, een texture, een afbeelding en een witte achtergrond. Verwijder de witte achtergrond. Dit doe je door met je rechtermuis te klikken op die laag en op 'laag verwijderen' klikken. Nu heb je 2 lagen met in allebei een plaatje. Het is handig om je laag een naam te geven.

// Stap 5
Nu gaan we spelen met de laagdekking, dit doe je door op de bovenste laag te klikken en de laagdekking te veranderen. Hiermee verander je de laagdekking:

Hier staat de laagdekking op 100% waardoor je de laag daaronder niet ziet, laten we daar wat verandering in brengen.

Als het goed is kun je nu allebei de lagen zien, een beetje door elkaar heen dus.

// Stap 6
maak een nieuwe laag aan, zorg dat ie transparant is.

// Stap 7
Nu gaan we een tekstvak maken, dit doe je met het rechthoek gereedschap. Je maakt een vak zo groot als je wilt.

// Stap 8
Klik op de transparante laag en klik op het vul icoontje. Je zorgt dat de kleuren op wit staan, en daarna vul je het vak niet de achtergrond maar het vak dus, die vul je met wit.

< kleur icoontje

< Zet de kleuren op wit

// Stap 9
Nu gaan we de laagdekking weer veranderen van het vak.

// Stap 10
We geven het vak schaduw, dit doe je door hierop te klikken:

// Stap 11
Dit komt tevoorschijn: Klik op OK en je vak krijgt schaduw!

// Stap 12
Ga naar selecteren -> niets

// Stap 13
Je eerste profiel (of gewoon dit profiel haha) is bijna klaar! Nu kun je zelf nog tekst of plaatjes toevoegen. Je kunt alle icoontjes vinden aan de linkerkant, zoals draaien, tekst, verplaatsen en nog meer. Probeer maar wat!

// Stap 14
Daarna ga je naar bestand en klik je op: exporteren als.. LET OP: niet opslaan als..!
dan zorg je dat ie naar het JPG/JPEG bestand word omgezet, en dan geef je m een naam en sla je m op. tadaa! je hebt je eigen profiel. Natuurlijk moeten we m coderen voordat we erin kunnen typen maar dat laat ik zien in de volgende tutorial Smile doei doei!

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

G / Simpel Profiel
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs GIMP-
Ga naar: