IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Kerstkaart

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 198
Punten : 307
Reputatie : 1
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: E / Kerstkaart   vr feb 03, 2017 5:27 pm

HO HO HO

Misschien is het een beetje laat om nu nog kerstkaarten te gaan versturen, maar mocht je het nog niet gedaan hebt kun je ze altijd nog uitdelen op eerste en tweede kerstdagen als je iets gezelligs gaat doen met je familie of vrienden. Maar hoe komen we nou zo snel aan een kerstkaart? Die gaan we natuurlijk zelf maken, ik denk dat je opa en oma dat erg leuk vinden!

Note: Dit is een voorbeeld van een kerstkaart, je kunt natuurlijk zelf iets totaal anders maken!

~ ~ ~

Progress GIF:

Stap 1 | Open een nieuw bestand (10x15cm). Zoek één of meerdere leuke kerstafbeeldingen en plak die in je bestand. Als je er meerdere hebt, laat ze goed overlopen met de gum ().

Stap 2 | Open vervolgens een nieuw leeg bestand, dat iets minder breed is dan je huidige breedte. Plak deze links of rechts over je achtergrond heen.

Stap 3 | Open vervolgens een ander nieuw bestand, maak deze vierkant. Selecteer vervolgens een kleur uit de achtergrond van je kerstkaart (). Vul de achtergrondkleur van het vierkantje vervolgens met deze kleur op (). Maak nog een vierkantje, maak die kleiner en geef hem een andere kleur. Plak de vierkantjes in het midden van het strookje links en de achtergrond.

TIP: Zorg ervoor dat het kleinere vierkantje precies in het midden zit van de grotere en dat alle vierkantjes netjes onder elkaar staan.

Stap 4 | Zoek vervolgens een PNG, maak die kleiner dan je kleinste vierkantje. Plak hem vervolgens in het midden van je vierkantje.

TIP: In mijn geval was het rondje niet mooi. Maak in zo’n geval een nieuwe laag aan, selecteer het gebied ter grootte van het rondje en vul het op met dezelfde kleur.

Stap 5 | Maak een nieuwe laag aan en selecteer een vierkantje om je PNG, klik vervolgens op je rechtermuisknop > stroke and fill… Je krijgt dan een lijn om je selectie, je kunt wat met de instellingen spelen.

Stap 6 | Zoek dan een leuk kerstpatroontje en plak die links over het – tot nu toe – witte randje.

Stap 7 | Nu kun je eventueel textures, brushes en andere dingetjes toevoegen. Maak er echter geen texture feestje van, want als je het dan uitprint maakt dat het niet heel erg mooi (als je ze via de mail verstuurd oid dan kan het prima).

De ‘Blend Mode’ van textures kun je via hier veranderen:

Stap 8 | Voeg tekst toe. Hieronder heb ik in een GIF even gezet wat ik met mijn letters heb gedaan. Zo lijken je letters net wat dikker en zichtbaarder in mijn geval.

[klik hier voor de PFS X kleuroverloop + dikkere omlijning tutorial]

En dat was het!

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Kerstkaart
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoFiltre Studio X-
Ga naar: