IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Lay-out Tutorial #4

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 188
Punten : 258
Reputatie : 1
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 18

BerichtOnderwerp: E / Lay-out Tutorial #4   di nov 08, 2016 10:36 pm

Hey!

Nog een tutorial dan maar vandaag, omdat ik moest wachten tot de drivers van mijn video kaart gedownload zijn en met mijn trage internetverbinding duurde dat een uurtje in totaal. Rip ik. Goed, de tutorial, het is een profiel tutorial en omdat er recent tutorials over textures en brushes zijn geweest, kun je daar nu mooi op oefenen!

Progress GIF:

Stap 1 | Open een nieuw bestand en zoek een afbeelding van een boek / notebook / iets in die trant en plak deze in je lay-out. Als je je boek wat scheef wilt hebben, druk dan op CTRL + T, dan kun je je afbeeldingen draaien.

Stap 2 | In mijn geval was het boek geen .PNG, als dat zo is, gum alles rondom het boek weg. Je gumkunsten hoeven niet heel precies en netjes te zijn. Mocht je boek wel een PNG zijn, dan heb je geluk!

Stap 3 | Voeg vervolgens een achtergrond toe (en eventueel een outer glow/schaduw om je boek).

Stap 4 | Dan is het tijd om tekst toe te voegen. Ik heb de tekst de groenige kleur van de achtergrond gegeven. En ik heb via rechter muisknop op de laag > blending options > bevel & emboss > texture, de tekst een texture gegeven. Je kunt het zien als je goed kijkt. Dit kan, maar hoeft niet, je kunt je tekst net zo doen als je zelf wilt!

Stap 5 | Voeg dan textures toe, want dat kan je nu sowieso.

Stap 6 | En voeg ten slotte brushes toe, dat kan je nu ook yay.

En dan ben je klaar!

~ ~ ~

Je kunt natuurlijk heel veel doen met notebook textures, ik gebruik ze weinig, maar het is een leuke afwisseling zo nu en dan

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Lay-out Tutorial #4
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoShop-
Ga naar: