IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Te Kleine Plaatjes

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 198
Punten : 308
Reputatie : 2
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 19

BerichtOnderwerp: E / Te Kleine Plaatjes   wo sep 21, 2016 4:40 pm

Hey!

Je hebt er vast wel eens last van. Je hebt hét perfecte plaatje voor je lay-out gevonden… maar… hij is te klein. Dan zijn daar natuurlijk meerdere oplossingen voor en vandaag ga ik jullie er eentje laten zien.

HET PLAATJE
Stap 1| Je hebt een plaatje opgezocht en die past eigenlijk niet lekker in je lay-out. Plak hem toch en pak de gum erbij. Dan ga je gummen, je begint met een 100% gum en doet dat aan de kant waar nog meer lay-out zit maar geen plaatje meer is (in mijn geval rechts).

Stap 2| Vervolgens pak je een gum van ongeveer 40-50% en dan gum je meer van de kant weg. Dan pak je een 10-20% gum en gum je nog een keer langs de kant, zodat je echt een mooie overgang krijgt.

Stap 3| Dan gum je vervolgens met de 10-20% gum alles nog weg wat je lichter wilt hebben. Dit kan niets zijn, dit kan nog een heleboel zijn. In mijn geval is het het gras om Asa heen, want dat vond ik mooier staan. Je kan overigens zo vaak als je wilt over dezelfde plek, ik ben er niet maar één keer overheen gegaan.

VIND JE JE GEGUMDE DEEL ER NIET MOOI UITZIEN, DOE HET DAN OPNIEUW!

DE ACHTERGROND
Stap 4| Zo nu heb je het moeilijkste deel al gehad! Nu ga je de achtergrond een kleur geven, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Selecteer met het pipetje () een kleur van je plaatje en maak de achtergrond die kleur.

Stap 5| Daarna ga je op zoek naar textures en die plak je in je lay-out ONDER je plaatje. Dit geef je een effect en zo nodig kun je de opacity/zichtbaarheid nog wat lager zetten. Zo krijgt je achtergrond een klein beetje een patroontje en ziet het er niet zo vlak en saai uit.

Tip: zoek naar textures die er een beetje achtergrond-achtig uitzien en niet naar textures met allemaal frutseltjes. Je wilt een licht en rustig patroon op de achtergrond! Frutsels komen hierna.

DE REST
Stap 6| Nu kun je de rest van je profiel afmaken. Begin met de textures, je kunt nu een beetje met de diepte spelen, omdat je textures zowel voor als achter je plaatje kunt zetten. Zo heb ik de ronde planeet achter het plaatje gezet, wat een erg leuk effect geeft! Gebruik bij deze textures ook weer de blending mode.

Stap 7| Dan gaan we een tekstvak invoegen, daar kun je mee doen wat je wilt. Bij voorkeur het tekstvak op de plek zetten waar geen plaatje zit, dan valt het niet zo op dat daar eigenlijk een enorme leegte zit.

Stap 8| Voeg tekst toe.

Stap 9| Voeg ten slotte nog brushes toe en dan ben je klaar!

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Te Kleine Plaatjes
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Momfer de mol

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoShop-
Ga naar: