IndexKalenderGalerijFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

E / Verjaardagskaart

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Evanlynn
Admin

Aantal berichten : 188
Punten : 258
Reputatie : 1
Registratiedatum : 08-09-15
Leeftijd : 18

BerichtOnderwerp: E / Verjaardagskaart   wo sep 14, 2016 1:45 pm

Hey allemaal!

Vandaag een verjaardagskaart tutorial voor jullie. Ik heb hem zelf gemaakt in PhotoShop, maar je kunt ook gerust meedoen in PhotoFiltre, want het idee is hetzelfde.

Progress GIF

Stap 1 | Open een bestand met de grootte die je je kaart wilt. Normaal doe ik het op A4 of A5 formaat, maar voor de tutorial heb ik nu de 682 px breedte van VP genomen.

Stap 2 | Zoek één of meerdere plaatjes en plak ze in je bestand. Als je meerdere plaatjes hebt, zorg dan dat ze goed overlopen.

Stap 3 | Normaal zou je nu textures in je bestand plakken, maar dat moet je nu vooral NIET doen. Als je het gaat printen dan is het vaak niet mooi met textures.

Dus dan gaan we door naar de tekst. Zoek wat leuke lettertypes en zet er iets van Happy Birthday op, misschien nog de naam van je vriendin of vriend?

Als je letters wat door elkaar staan (zoals bij mij) dan kun je altijd nog een deel uitgummen zodat het beter staat.

Stap 4 | Daarna kun je eventueel nog brushes toevoegen, die staan vaak wel nog leuk als je het print.

En dan ben je klaar!
Het is in principe niet zo heel veel werk (mijn voorbeeld is echt super simpel, maar ziet er wel leuk uit?) en je kunt het zelf net zo ingewikkeld maken als je wilt. Het belangrijkste is dat je niet met textures gaat prutsen c:

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://creativealchemy.actieforum.com

E / Verjaardagskaart
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het klaslokaal :: Lay-outs PhotoShop-
Ga naar: